راهنمای خرید لباس | نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید تا پشیمان نشوید!
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
ست کردن لباس زنانه و مردانه| خرید لباس و کفش

مقداری از پولی که با عرق جبین به دست آورده‌ایم، صرف خرید لباس می‌شود. پس بهتر است یاد بگیریم به بهترین نحو لباس بخریم. به نظر شما خرید لباس به صورت حضوری بهتر است یا آنلاین؟

 

ساعت‌ها وقت گذاشته و چند مغازه و فروشگاه را زیر پا گذاشته‌اید تا لباس بخرید. هم خسته‌اید و هم حس خوبی دارید. اما اگر وقتی به خانه رسیدید ببینید لباسی که خریده‌اید برایتان مناسب نیست یا بی‌کیفیت‌تر از آن است که ارزش خرید داشته باشد، چه می‌کنید؟ اگر خرید شما حاصل ساعت‌ها بالا و پایین کردن وب‌سایت فروشگاه‌های آنلاین مختلف باشد چطور؟ برای تجربه نکردن این احساسات ناخوشایند، پیشگیری بهتر از درمان است! به همین منظور در این مقاله سعی کرده‌ایم دو راهنمای خرید لباس برای خرید حضوری و خرید آنلاین را برای شما آماده کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید لباس به صورت حضوری

خرید لباس و گشت زدن در فروشگاه‌ها جزو تفریحات مورد علاقه اکثر افراد است. ما نمی‌خواهیم فقط در فروشگاه‌ها گشت بزنیم و لباس‌هایی را که قصد خریدشان را نداریم تن بزنیم، بلکه می‌خواهیم طبق استراتژی و راهنمای خرید لباس به بهترین نحو خریدمان را انجام دهیم. پس طبق راهنمای زیر پیش می‌رویم.

 

خرید لباس آنلاین

 

بودجه خرید لباس

در مورد بودجه خرید لباس تصمیم‌گیری کنید. البته میزان بودجه به لباس‌هایی که نیاز دارید نیز بستگی دارد.

انتخاب فروشگاه

بررسی کنید بر اساس نیاز شما از کدام فروشگاه‌ها باید بازدید کنید. ممکن است شما به دنبال یک لباس به خصوص باشید یا به چند لباس روزمره نیاز داشته باشید.

اقلام مورد نیاز

لیستی از آنچه می‌خواهید یا نیاز دارید تهیه کنید و طبق همان جلو بروید. برخی لباس‌ها مانند لباس ورزشی را باید از فروشگاه مربوط به آن بخرید، ولی اگر لباسی خاص و متفاوت می‌خواهید به فروشگاه‌های برند معتبر مراجعه کنید. سر زدن به یک فروشگاه اینترنتی لباس هم می‌تواند به شما ایده بدهد

 

پوشیدن لباس راحت هنگام خرید

هنگام خرید، راحت لباس بپوشید. لباسی بپوشید که احساس خوبی به شما می‌دهد و کفش‌هایی به پا کنید که راحت پوشیده شوند و راحت از پا دربیایند. قبل از خرید چیزی بخورید تا به دلیل گرسنگی در خریدتان عجله نکنید. یک بطری آب و میان وعده همراه داشته باشید.

نکات خرید لباس

به احساسات خود اعتماد کنید

اجازه دهید چشم‌هایتان شما را راهنمایی کنند. به شهود خود اعتماد کنید و به خرید لباس‌هایی فکر کنید که به‌طور خودکار به آن‌ها جذب می شوید؛ زیرا با پوشیدن آن لباس احساس خوبی خواهید داشت.

یک دست لباس کامل

به یک دست لباس کامل فکر کنید. در مورد لباس‌های دیگری که در کمدتان دارید و می‌توانید با این لباس بپوشید فکر کنید تا بتوانید یک دست لباس کامل داشته باشید و لباس جدیدتان در کمد باقی نماند.

کل فروشگاه را بگردید

به کل فروشگاه نگاه کنید. حتی اگر در همان چند رگال اول چند لباس مورد علاقه‌تان را پیدا کردید، باز هم کل فروشگاه را ببینید. می‌توانید خرید را از انتهای فروشگاه شروع کنید.

 

راهنمای خرید لباس مجلسی

 

انتخاب بهترین ها

لباسی را بخرید که در آن احساس راحتی می‌کنید و کاملا اندازه و مناسب شماست. اگر از یک رنگ چند کت دارید، رنگ دیگری را انتخاب کنید.

برچسب های لباس

به برچسب‌ها توجه کنید. توجه به برچسب‌ها شما را از روش نگهداری آن لباس آگاه می‌کند؛ مثلا اگر لباسی باید فقط خشک‌شویی شود و شما علاقه‌ای به این کار ندارید، به خرید لباس مورد نظر فکر نکنید.

کمک گرفتن از فروشنده ها

از یک فروشنده کمک بخواهید تا در پیدا کردن لباس یا سایز مناسب شما کمکتان کند. حواستان باشد مهربان و مودب باشید؛ اما اگر فروشنده کالایی را پیشنهاد داد، اطمینان حاصل کنید که آن را دوست دارید و قیمت آن برای شما خوب است. به خاطر داشته باشید که فروش کالاها وظیفه آن‌هاست؛ بنابراین چیزی را به این دلیل که فروشنده می‌گوید عالی است نخرید.

راهنمای خرید لباس مجلسی

 

 

بازرسی لباس

اطمینان حاصل کنید که لباس به خوبی دوخته شده است و پارچه آن از کیفیت بالایی برخوردار است. به دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچ لکه یا پارگی روی لباس نیست و از وجود همه قسمت‌های آن مانند دکمه‌ها اطمینان حاصل کنید. درزها، زیپ‌ها و غیره را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اگر بستن زیپ سخت است یا نخ‌های زیادی از دوخت خارج می‌شوند، آن لباس را خریداری نکنید.

سایز لباس

روی اندازه بودن لباس تمرکز کنید. هنگام استفاده از آینه‌های موجود در اتاق پرو همه حالت‌های نشسته، ایستاده و کشش و هر زاویه‌ای را بررسی کنید. اگر در هنگام پوشیدن راحت نیستید، از خرید لباس مورد نظر چشم‌پوشی کنید. فقط لباس‌هایی را بخرید که اکنون مناسب شما باشد. اندازه دیگری را به این امید که یک روز در آن جا خواهید گرفت خریداری نکنید؛ چون آن لباس در کمدتان آویزان خواهد ماند.

راهنمای خرید لباس زنانه

راهنمای خرید لباس به صورت آنلاین

مزایای خرید آنلاین بر کسی پوشیده نیست. صرفه‌جویی در وقت و هزینه، حق انتخاب بیشتر و امکان مقایسه کالاهای مشابه و قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف از این جمله است. در این بخش مراحل خرید لباس به صورت آنلاین ذکر شده است.

اندازه تان را بدانید

اندازه می‌تواند بر اساس نام تجاری متفاوت باشد؛ بنابراین ایده خوبی است که قبل از خرید آنلاین، اندازه‌گیری‌های خود را انجام دهید. بسیاری از تولیدکنندگان نمودار اندازه‌ای در وب‌سایت خود دارند؛ بنابراین آن را بررسی کنید تا قبل از خرید یک کالا مطمئن شوید سایز مناسب را انتخاب می‌کنید. در ادامه مقاله می‌توانید جدول‌های تبدیل سایز را مشاهده کنید.

 

مقایسه قیمت در فروشگاه های مختلف

در فروشگاه‌های مختلف بگردید و از چند جا قیمت بگیرید. یکی از ویژگی‌های خرید آنلاین راحت بودن آن است. پیدا کردن چندین فروشنده برای یک کالا کار ساده ای است. اگر به دنبال یک مورد یا مارک خاص هستید، برای آن مورد وب را جستجو کنید. با این کار می‌توانید نتایج زیادی را برای همین مورد به دست آورید که باعث می‌شود بتوانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و بهترین قیمت‌ها را پیدا کنید.

خواندن نظرات کاربران

مدتی را صرف خواندن نظرات و انتقادات سایر مشتریان کنید تا بدانید که هنگام دریافت بسته‌تان چه چیزی در انتظار شماست. سایر مشتریان می‌توانند به شما اطلاع دهند که کالا یا اندازه آن چیزی که در تبلیغات به نظر می‌رسد نبوده یا اینکه آیا کیفیت آن بالا بوده است یا پایین.

راهنمای خرید لباس تابستانه

مرجوع کردن کالا

سیاست مرجوع کردن کالا را مطالعه کنید. از آنجا که نمی‌توانید مواردی را که آنلاین پیدا می‌کنید امتحان کنید، اطمینان حاصل کنید که فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید سیاست مرجوع کردن خوبی دارد. اطمینان حاصل کنید که اگر لباس متناسب نبود، می‌توانید آن را پس بدهید. همچنین برای کاهش هزینه‌ها به دنبال ارسال رایگان باشید.

هزینه ارسال

هزینه ارسال را در نظر بگیرید. ممکن است تمایل زیادی به خرید یک لباس داشته باشید، اما هزینه ارسال آن زیاد باشد و در مجموع بیشتر از مبلغی شود که شما می‌خواهید برای خرید آن لباس هزینه کنید. هزینه ارسال را برای هر مورد و هر فروشگاهی که می‌خواهید از آن خرید کنید ببینید. برخی فروشگاه‌ها اگر بیش از مبلغ خاصی خرید کنید، در هزینه ارسال به شما تخفیف می‌دهند؛ بنابراین چند کالای مورد نظرتان را از همان فروشگاه خریداری کنید.

 

کدهای تخفیف

کدها و کوپن‌های تخفیف را پیدا کنید. کوپن‌ها همیشه در وب‌سایت فروشگاه تبلیغ نمی‌شوند. برای یافتن کوپن‌های تولیدکننده و همچنین تامین‌کننده وب را جستجو کنید. ممکن است بتوانید برای کالای مشخص و همچنین فروشگاه خاصی کوپن پیدا کنید.

 

امتحان کردن لباس

به محض دریافت لباس آن را امتحان کنید. برخی از فروشگاه‌ها در سیاست مرجوع کردن کالا به زمان حساس هستند و شما نمی‌توانید لباس جدید را هفته‌ها در کمد آویزان کنید قبل از اینکه متوجه شوید خیلی بزرگ است. به محض دریافت خریدتان لباس‌ها را امتحان کنید تا متوجه شوید آیا لازم است آن‌ها را مرجوع کنید یا می‌توانید آن‌ها را نگه دارید.

برگه های بسته بندی

همه راهنمایی‌ها و برگه‌های بسته‌بندی را نگه دارید. یک پوشه درست کنید و یا مکانی را برای ذخیره تمام رسیدها و برگه‌های بسته‌بندی خرید آنلاین خود انتخاب کنید. با این کار بازگرداندن موارد در صورت لزوم برای شما آسان‌تر می‌شود. همچنین می‌دانید چقدر هزینه کرده‌اید و چه فروشگاه یا سایت‌هایی را بهتر است پیگیری کنید.

جدول های تبدیل سایز

استفاده از جدول‌های زیر به سادگی امکان‌پذیر است. اگر اندازه گرفتن برایتان مشکل است، می‌توانید از یکی از لباس‌های متناسبتان استفاده کنید.

 

انگلستان / استرالیااروپاآمریکادور سینه (سانتی‌متر)دور کمر (سانتی‌متر)دور باسن (سانتی‌متر)
4 32 0 81 63 89
6 34 2 83.5 65.5 91.5
8 36 4 86 68 94
10 38 6 88.5 70.5 96.5
12 40 8 93.5 75.5 101.5
14 42 10 98.5 80.5 106.5
16 44 12 103.5 85.5 111.5
18 46 14 108.5 90.5 116.5
20 48 16 113.5 95.5 121.5
22 50 18 119.5 101.5 127.5
24 52 20 125.5 107.5 133.5

همچنین از جدول زیر هم می‌توانید استفاده کنید.

اروپادور سینه (سانتی‌متر)دور کمر (سانتی‌متر)دور باسن (سانتی‌متر)
XS / 36 81 63 88.5
S / 38 86 68 93.5
M / 40 91 73 98.5
L / 42 96 78 103.5
XL / 44 101 83 108.5

خرید آنلاین لباس

هیچ کس نمی‌خواهد پولش را دور بریزد و لباسی بخرد که خیلی زود از خرید آن پشیمان شود. خرید لباس می‌تواند سرسری و به سرعت یا با صرف وقت و توجه ویژه انجام شود. می‌توان تنها با یک معیار مثلا زیبایی یا قیمت لباس آن را انتخاب کرد یا آن که به مجموعه‌ای از معیارها مانند کیفیت پارچه، کیفیت دوخت، متناسب و اندازه بودن لباس، مدل، قیمت و … دقت کرد. شما در خرید لباس به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ 

 

منبع: پلاز 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 18 خرداد 1400برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




کد تصویری